"Vi står ikke bare til ansvar for, hva vi gjør,- men også for hva vi unnlater å gjøre." Jean-Baptiste ”Moliére” Poquelin



Thursday, September 2, 2010

En følge av å være aromaterapuet

Det jeg kjenner på er at selv om vi er bevisst på hvordan man står og hvordan man beveger seg under en massasje, så er det en kjennsgjerning at det er fysisk arbeid. - Selv om jeg aldri føler meg trett eller sliten i rygg og/eller armer.

Men, det er jo bare å innrømme at det er jo helt til jeg selv blir massert eller blir knekt opp av en kiropraktor. Gjennom utallige diskusjoner med dem er konklusjonen klar.Når man har den type fysisk arbeid, trenger man å bli massert opp selv også.

Nå har jeg da ta tatt skjeen i andre hånden og tenkt at jeg skal se om ikke det kan la seg gjøre på en annen måte......... Trening!!!  Fysisk forstring - på godt norsk.

De store ambisjonene har jeg ikke. Mitt opplegg er enkelt,- sette av tre treningsøkter
i uka. På formiddagen eller på morgen, i det ungene går ut av døren. Utfordringen er å markere tiden i kalenderen og ikke booke inn behandlingstimer samtidig. Å trene på ettermiddag er ikke gjnnomførbart for meg.  Så pass ærlig må jeg være.

Rygg og nakke har det bra!!!   Kjenner at kroppen trives!!! 
Da har jo jeg det bra også.... Men, jeg må jo innrømme at jeg savner disse dyktige gutta som masserte og knekte meg opp.....

I dag har jeg vært på trening,- sliten og svett kom jeg hjem. Så på sola og tenkte at egentlig skulle jeg ha vært ute i dette vakre været. Men, jeg fortvilte ikke.... Vil ta med meg den nye Reiki-
boka jeg fant i utsalg i utlandet. Innta kunnskap på terrassen med tekoppen, - og nyte sola....


Jeg leste en artikkel hvor en meget profilert og flott kvinnelig kostholdsekspert og treningsekspert
(vet ikke om titlene er riktig,- så ha meg unnskyldt. De passer uansett meget godt til henne!) Hun
uttalte at ingen kvinner burde ha et midjemål på mer enn 80 cm.   Hvor jeg ligger har jeg ikke tenkt
å avsløre. Jeg kan vel si så pass at målbåndet hadde nok ikke nåddd 80, -uten at det hadde revnet............
og det kan jo bli gevinsten av treningen.............   Det skal bli gevinst!!!


Med tanke om at "Dårlig samvittighet er bare bortkastet tid!!!!"
Går på terrassen jeg,- med boka og deilig te!!!!

Håper du får nyte denne vakre dagen også!!!

1 comment: