"Vi står ikke bare til ansvar for, hva vi gjør,- men også for hva vi unnlater å gjøre." Jean-Baptiste ”Moliére” Poquelin



Wednesday, August 11, 2010

Visdomsord

Ny dag, med nye  muligheter ..... er det noe som heter. Noe vi alle har fått oppleve....!!!

Fremdeles sitter jeg her og skriver.  Sletter, flytter og skriver på nytt. En viktig prosess.

I dag redigerer jeg visdomsord. For de av dere som følger meg på Facebook, vet dere at jeg daglig legger ut visdomsord.
Noen ganger er de lette og morsomme, noen ganger dyptgående og åndelige, - og andre ganger igjen treffer de deg med sterk kraft. Det er flere der ute som føler at de er skrevet akkurat for dem, den enkelte dagen. Og det er jo fantastisk om jeg kan være med å sette ord på følelser og tanker den enkelte måtte ha akkurat Denne Dagen. Det er som kjent ikke alltid like enkelt å sette ord på det som gjelder for en selv, dessverre

Det er flere som undrer seg over hvor jeg finner alle visdomsorden. - Man holder øyner og øyner åpne!!!
I dag diskuterte jeg dette fenomenet  med en utrolig fargerik, varmhjertet person som i tillegg er en stor gledesspreder. Vedkommende hadde i dag sin første jobb i Radio. Noe som medfører at  vedkommende vil tilbringe 4 timer på direkten på alle hverdager. Da begynner utfordringen med å finne tema man skal snakke om. Ut fra det kom diskusjonen raskt igang ......   og konklusjonen var "enkel". Det er helt utrolig hva man kan gripe fatt i,- ut fra hva man ser, hører og leser igjennom en dag. Det handler om å være våken, klartenkende og sist men ikke minst bevisst.
Men, for å komme dithen er det muligens påkrevet at man trives på det ståsted man er på i livet. At man har magnetismen og gleden............... som et av mine mange visdomsord sier:

"Når du har magnetisme for noe, føler du deg livfull og levende når du holder på med det. Vibrasjonene dine er høye. Du handler i harmoni med din sjels ønsker. Du vet om du har magnetisme for et forhold eller et yrke, ved at du får energi av å være i det. Mister du magnetismen for noe, blir du utmattet og energimessig tappet......."

Lykke til !!!!!


No comments:

Post a Comment