"Vi står ikke bare til ansvar for, hva vi gjør,- men også for hva vi unnlater å gjøre." Jean-Baptiste ”Moliére” Poquelin



Monday, August 9, 2010

Like ved målstreken!!!!

Det er en del barrierer man skal krype over før man er fortrolig med "å legge seg ut på nettet"  Den kjenner jeg godt,- her jeg sitter og svetter over data'en. Prosessen med å klargjøre den nye nettsiden min er snart ved veis ende. En prosess som har krevet sitt, for at den skal bli slik at man er fornøyd. Egentlig blir man vel egentlig aldri helt fornøyd.  Det er muligens slik for de fleste at man hele tiden ser at ting kunne vært gjort og skrevet anderledes. I mine øyner er det positivt, - at man stadig er i bevegelse.

Da jeg startet arbeidet med å få laget nettsiden,- ønsket jeg meg hjelp fra en som kunne hjelpe meg med å få den gjennomført. En som kunne dette!!!  Så da var det å hente frem tilliten til at det ville skje..... og ganske riktig. HUN kom!!!

Et møte med Henne som jeg ikke hadde sett på nøyaktig 30 år. Den gang satt vi hårmodeller,- klippet og farget. Stylet etter den gangs moter. Jeg havnet i "Det Nye" og ble omtalt som "Marta- fra Det Nye". 
Møtet med henne ble bare så hyggelig og morsomt. - med andre ord tonen mellom oss var på plass fra første øyeblikk. En viktig brikke for at man skal kunne jobbe sammen mot et produkt.

Så begynte arbeidet - lete frem motiv for bilder, fotografere,- lage logo, skrive og redigere. Om att og om att og om att igjen!!!    Alle fasene som man leser om i psykologien kommer frem..... fortrengelse, oppgitthet, idèer, forkastelser, resignasjon,- og til sist gleden over at målet er like ved. Det meste arbeidet ligger egentlig på tankevirksomheten. Hvilke farger?? Hvilke type bilder??? Hva skal være hvor??? Hvordan og med hvilke ord skal man ordlegge seg????

Og nå jeg snart ved målstreken......  Det som gjenstår er "bare" å finne ut hvilke bilder som skal på hvilke sider....... og det er jo også et stort arbeid når jeg ser på alle de foto'ene som Trollsmed Lise Nilsen har sendt meg idag.  Og jammen fant jeg ikke meg selv - omgjort til en liten alv inni et lite vakkert blad. Denne dama er utrolig kreativ, ingen tvil om det!!! Tusen takk Lise!!! 


1 comment:

  1. HOI, hun har blogget allerede jo!
    Jeg syns du og har vært flink jeg Marta!
    Du har tygget og skrevet deg gjennom massevis av prosesser for å akseptere "hjemmeside"presentasjon på nettet"være i de sosiale medier" - som det på nettisk heter!

    Dette er bare begynnelsen! Gratulerer med en NESTEN ferdig nettside og helt ny blogg!

    Husk å legge linken under alle mailene dine... så du deler den.

    ReplyDelete