"Vi står ikke bare til ansvar for, hva vi gjør,- men også for hva vi unnlater å gjøre." Jean-Baptiste ”Moliére” Poquelin



Thursday, January 13, 2011

Vær bevisst!!

Vi mennesker har en tendens til stadig å ønske oss ting,- det er
alltid noe vi ønsker. Det er liksom ikke ende på hva vi ønsker oss
eller kunne ha tenkt oss. Noen ganger er det materielle ting
andre ganger har vi ønske om at noe skal gå i oppfyllelse eller
noe som vi  ønsker skal gjennomføres som står høyt på ønskelisten vår.

Her er det langt mellom ytterpunktene. Men, målet er å oppnå noe.

I løpet av en dag sier mange av oss : "Skulle ønske at... "   " Tenk om at.... "
og lignende setninger - utallige ganger. Antall ganger variere fra person til person,
og hvor dypt ønsket ligger i oss, vil variere det også. Bruker vi uttykkene i tide og utide vet universet ikke hva vi egentlig ønsker oss. Det er nok mange med meg som har fått oppleve at ønsker får du oppfylt,- Universet tar hånd om det!!!

For at universet skal kunne oppfylle dine ønsker, er det en stor fordel å være så spesifikk og klar som overhodet mulig.  Å sende ut ønske, kan du gjøre om det gjelder å få en parkeringsplass. - At det ikke skal være kø i kassen på butikken du skal inn og handle i. -At alle de gjøremålene du skal ha gjort,- ikke kolliderer men legger seg fint til rette uten at det skaper stress......... Listen er lang over hvilke felt man kan nytte på denne måten.


"Tenk om jeg kunne hatt litt mer ro og noe mindre gjøremål, slik at jeg får skrevet ferdig alle kurskompendiene, som jeg har ønske om , helst innen november!"
Et ønske jeg sendte så greit ut .....  Skal jeg være helt ærlig, var det noe ubevisst....
Resultat: Jeg fikk en fysisk plage, som gjorde at jeg måtte holde meg hjemme det meste av tiden, de neste 2 1/2 mnd. Det innbefattet at jeg fikk gjort ferdig alle kompendiene.  Sagt på en annen måte,- jeg fikk det jeg ønsket, men ikke akkurat slik jeg hadde forventet. 


Det handler om å være bevisst på hvilke ønsker du sender ut,- og om å være bevisst på det du får  Og ikke minst ta imot det du får,- ut fra hva du har bedt om.


Lykke til!!!

3 comments:

  1. Ta en titt på livet i slummen, på TV Norge.. da får en tenkt seg om. her lever mennesker i slum slik den verste slum er, og bruker hele dagene på søppelfyllinga for å finne nok plastikk til å tjene 8 kroner dagen.plastikkavfall fra alt det vi vil ha, og kaster

    ReplyDelete
  2. Men nå...må vi skape litt bevegelse i bloggverdenen. Her er en utfording marta.. ;-)

    http://trollsmed.wordpress.com/2011/01/26/utfordring-igjen-heldigvis-blir-jeg-ikke-m%C3%B8kkete-pa-fingra-og-teknisk-frustert-av-denne/

    ReplyDelete
  3. Hvorfor blogger du så sjelden? Skulle ønske du blogget litt oftere, dine kloke ord letter et hvert sinn vil jeg tro! =)

    ReplyDelete